توضیحات مدیر

آرشیو ماهانه سایت

مدیر سایت حجّت نامه

پيوندها

شبکه هاي اجتماعي

پخش آنلاین اماکن مذهبی

پخش زنده حرم

دجال چیست؟(قسمت1)

ظـهور ولی الـعصر(عج) احــــادیــث رجـعــت

دجال کیست و چه زمانی ظهور می کند؟

دجال در لغت به معنی فردی که بسیار دروغگو ،فریب دهنده است و دجال شخصی که می گویند پیش از حضور مهدی موعود پیدا می شود و بسیاری از مردم فریبش را می خورند.(1الف)
 

دجال در روایت های شیعه 

 در روایت های شیعه نیز گفته های زیادی در مورد دجال به چشم می خورد و اینچنین گفته شده است که وی در زمانی که مردم گناهان زیادی را انجام دهند و نیکی را بد و بدی را نیک بدانند، ظهور خواهد کرد.(1الف)

در روایات اسلامی دجال در آخرالزمان و پیش از قیام مهدی از شرق و احتمالاً از خراسان ظهور می کند. و او با انجام کارهای شگفت انگیز و معجزاتی جمع زیادی از مردم را می فریبد. دجال در اورشلیم ادعای خدایی می کند و سرانجام پس از حکمرانی به مدت چهل روز یا چهل سال به دست عیسی مسیح یا مهدی یا هر دوی آنها به هلاکت می رسد.(1الف)

شکلک های محدثه

 

ادامه مطلب

زیارت مجازی مسجد مقدس جمکران

مـــسـجـد جــمکــران زیارت

فرا رسیدن اربعین شهادت پنجمین اهل کساء، سید الشهدا،  حضرت امام حسین بن علی(ع) و یاران با وفایش را به تمامی مسلمین جهان تسلیت عرض می نماییم

امام زمان-امیررضا صداقت-hojjatnamahجمکران

برای مشاهده نرم افزار زیارت مجازی اینجا کلیک فرمایید

برای دانلود نرم افزار اینجا کلیک فرمایید

 

التماس دعا!!!

نقش ایرانیان در زمان ظهور حجّت(عج)

ظـهور ولی الـعصر(عج)

نقش ایرانیان در زمان ظهور حجّت(عج)

آيات‌ قرآنی و روايات‌ متعددي‌ است‌ كه‌ از نبي‌اكرم‌(ص‌) و ائمه‌ اطهار(ع‌) نقل‌ شده‌ است‌ در اینكه‌ جوان‌هاي‌ ايراني‌ زمينه‌ساز ظهور حضرت‌ بقية‌الله هستند. اين‌ روايات‌ را هم‌ اهل‌ سنت‌ نقل‌ كرده‌اند و هم‌ علماي‌ شيعه‌. يكي‌ از آيات قرانی در این باب ‌، آيه‌ 28 از سورة‌ محمد(ص‌) است‌ كه‌ مي‌فرمايد: «و إن‌ تتولَّوا يستبدل‌ قوماً خيركم‌».
مضمون‌ آيه‌ اين‌ است‌: اگر شما پشت‌ كرديد، منحرف‌ شديد و احكام‌ اسلام‌ را پشت‌ سر انداختيد يك‌ عده‌ در آخرالزمان‌ مي‌آيند و به‌ اين‌ احكام‌ و ضوابط‌ الهي‌ عمل‌ مي‌كنند. «و ان‌ تتولّوا» اگر شما به‌ اسلام‌ و قرآن‌ و نبي‌اكرم‌ و ولايت‌ پشت‌ كرديد «يستبدل‌ قوماً خيركم‌» بدل‌ آورده‌ مي‌شود عوض‌ شما يك‌ عده‌اي‌ غير شما كه‌ آنها هم‌ در همين‌ منظومه‌ زندگي‌ مي‌كنند.
 
امام زما
ادامه مطلب

راز طول عمر امام زمان(عج)

کــرامــات احــــادیــث

 راز طولانی بودن عمر حضرت حجّت(عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در ذیل آیه 14 سوره عنکبوت درباره طول عمر امام زمان(عج) می‌نویسد:

«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى‏ قَوْمِهِ فَلَبِثَ فیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاَّ خَمْسینَ عاماً فَأَخَذَهُمُ الطُّوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ»­

و به راستى نوح را به سوى قومش فرستادیم، پس در میان آنان هزار سال، به استثناى پنجاه سال، درنگ کرد- ولى جز اندکى از مردم به سخن او گوش ندادند- پس طوفان آنان را در حالى ­که ستمگر بودند، فرا گرفت.

نکته‌ها:

1. قرآن، با بیان عمر طولانى انسان­‌های گذشته، آن را امری ممکن و شدنی خوانده است.«أَلْفَ سَنَةٍ»

2. تنها پیامبرى که مدت رسالتش در قرآن بیان شده، حضرت نوح(ع) است، البته 950 سال، مدت رسالت آن حضرت تا زمان طوفان است، اما مدت پیامبری ایشان پس از طوفان و سال­‌های عمرش بیان نشده است.

3. عمر طولانى دادن به بشر، برای خداوند محال نیست؛ همان­گونه که او حضرت مهدى(عج) را قرن‌ها زنده نگه داشته تا حکومت عدل جهانى را بر پا کند، گر چه جسم تمام مردم پس از کهولت سن فرسوده می‌­شود، ولى آن حضرت به گفته بزرگان دین، همچنان در چهره انسان چهل­‌ ساله ثابت است و این جاى تعجب نیست.

در صورت همه‏ ما، موى ابرو و مژه ده‌‏ها سال ثابت است، در صورتى که موى سر و صورت همواره در حال تغییر و تحول است، با آنکه آب و غذا و هوا و محل هر دو مو، یکى است. آرى! خداوند می‌‏تواند انسانى را ثابت و دیگران را متغیر قرار دهد.

 شکلک های محدثه

ادامه مطلب

get kod tools