معجزات حضرت حجّت(عج)+دانلود کتاب

معجزات حضرت حجّت(عج)+دانلود کتاب

توضیحات مدیر

آرشیو ماهانه سایت

مدیر سایت حجّت نامه

پيوندها

شبکه هاي اجتماعي

پخش آنلاین اماکن مذهبی

پخش زنده حرم

معجزات حضرت حجّت(عج)+دانلود کتاب

کــرامــات ظـهور ولی الـعصر(عج) رســــانــه هـــا

سخن گفتن پرنده به امر حضرت:
 
امیرالمؤمنین(ع) می فرماید:«حضرت مهدی(ع) در مسیر حرکت خود به یکی از سادات حسنی که دوازده هزار رزمنده به همراه دارد،برخورد می کند.حسنی در مقام احتجاج برمی آید و خود را سزاوارتر به رهبری می داند.حضرت در پاسخ او می گوید:«من مهدی هستم.حسنی می پرسد: آیا دلیل و نشانه ای داری تا با تو بیعت کنم؟ حضرت به پرنده ای که در آسمان در حال پرواز است، اشاره می کند و آن پرنده فرود می آید و در دستان حضرت قرار می گیرد، آنگاه به قدرت خداوند لب به سخن می گشاید و بر امامت حضرت مهدی(ع) گواهی می دهد. برای اطمینان بیشتر سیّد حسنی، امام (ع) چوب خشکی را به زمین فرو می برد؛ آن چوب سبز می شود و شاخ و برگ می دهد. بار دیگر، پاره ای سنگ از زمین بر می دارد و با یک فشار آن را خرد کرده، و همانند خمیر نرم می کند. سیّد حسنی با دیدن آن کرامات، به حضرت ایمان می آورد. خود و همه ی نیرو هایش تسلیم امام می شوند و حضرت او را به عنوان فرمانده ی نیروی خط مقدّم می گمارد».(1)

 

جوشش آب و آذوقه از زمین:

امام صادق(ع) می فرماید:«هنگامی که حضرت قائم(ع) در شهر مکه ظهور می کند و قصد حرکت به کوفه را دارد، به نیرو هایش اعلام می کند که کسی آب و غذا و توشه ی راه با خود بر ندارد.حضرت، سنگ موسی(ع) را همراه دارد. هر جا توقف می کنند سنگ را به زمین می کوبد و از زمین چشمه های آب می جوشد. هر کس گرسنه باشد با نوشیدن آن سیر می گردد و هرکس تشنه باشد، سیراب می شود».(2)


طی الارض و نداشتن سایه:

امام رضا(ع) فرمود:هنگامی که حضرت مهدی(ع) ظهور می کند، زمین از نور خداوند روشن می شود و زمین به زیر پای مهدی به سرعت حرکت می کند(و او با سرعت،مسیر ها را می پیماید) و اوست که سایه نخواهد داشت.(3)

کندی حرکت زمان:

امام باقر(ع) فرمود:«وقتی امام زمان(ع) ظهور کند، به سوی کوفه حرکت می کند و در آن جا هفت سال حکومت می کند که هر سال آن برابر  ده سال از سالیان شماست».(4)

قدرت تکبیر:

رسول خدا(ص) می فرمایند:«... حضرت مهدی(ع) جلوی قسطنطنیه فرود می آید. در آن روزگار،آن دژ هفت دیوار دارد. حضرت هفت تکبیر می گوید و دیوار ها فرو می ریزد.»(5)

عبور از آب:

امام صادق(ع) می فرماید:«پدرم فرمود: هنگامی که حضرت قائم قیام کند... سپاهیانی را به شهر قسطنطنیه می فرستد.آن کاه که به خلیج برسند، جمله ای بر روی پاهای خود می نویسند و از روی آب می گذرند. رومیان وقتی این معجزه را می بینند به یک دیگر می گویند:وقتی سپاهیان امام این چنین باشند،خود حضرت چگونه خواهد بود. از این رو ، در ها را به روی آنان می گشایند.»(6)

 ندای ابر:

امام صادق(ع) فرمود:«... حضرت مهدی(ع) در آخر الزمان ظهور می کند. برسر آن حضرت ابری در حرکت است و هر جا برود، آن ابر نیز می رود تا حضرت را از تابش خورشید حفظ کند و با صدای رسا و آشکار ،ندا می دهد، این مهدی است.»(7)

 

برای مطالعه ی بیشتر در باب معجزات حضرت، می توانید به کتاب«نجم الثاقب» باب ششم مراجعه نمایید. 

برای دانلود کتاب اینجا کلیک فرمایید

پی نوشت ها:

1.عقدالدرر،ص97،138،139؛ شیعة و الرجعة،ج1،ص158(به نقل از چشم انداری به حکومت مهدی(ع)، نجم الدین طبسی،ص88)

2.کافی،ج1،ص231؛ غیبة نعمانی،ص238؛بحار الانوار،ج13،ص185 و ج52، ص324.

3.کمال الدین،ص372؛ اعلام الوری،ص408؛بحار النوار،ج51،ص157.

4.ارشاد مفید،ص365؛ بحار الانوار،ج52،ص337.

5.عقد الدرر،ص180.

6.غیبة نعمانی،ص159؛ بحار الانوار،ج52،ص365؛ اثبات الهداة،ج3،ص573.

7.کشف الغمه،ج3،ص265؛ بحار الانوار،ج51،ص240؛ اثبات الهداة،ج3،ص615.

 

منبع : فرهنگ الفبای مهدویت،موعود نامه، مجتبی تونه ای

و کتاب نجم الثاقب


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: